نظم جهان

اگر نتایج وضعیتی را بررسی کنیم که در آن هر کسی باید آن کاری را ادامه دهد که دیگران انتظار انجام آن را دارند می بینیم که چنین وضعیتی به سرعت منجر به از هم پاشیدن کل نظم خواهد شد . اگر افراد بکوشند که از چنین دستورالعملی اطاعت کنند برخی از آنها به علت تغییراتی که در محیط به وجود آمده بی درنگ در می یابند که اجرای چنین کاری عملا غیر ممکن است . اما آثار شکست آنها در برآورده کردن انتظارات به نوبه خود دیگران را در موقعیت مشابهی قرار خواهد داد و این آثار به جمع دائما فزاینده ای از اشخاص گسترده پیدا خواهد کرد .

از کتاب قانون قانونگذاری و آزادی هایک

من فهمیدم .. دلیل همه این چیزا اینه که می خوام خلاف این نظم زندگی کنم ... هزینه زیادی باید بپردازم ... و بالاخره فهمیدم که دارم واسه یه چیز نشدنی هزینه می پردازم .. دارم سعی می کنم انتظارات اطرافیان رو تمام و کمال بر آورده کنم .. غافل از اینکه اونا اینو نمی خوان ...این رابطه ها رو به بن بست می کشونه ... جلو رشد رو می گیره ... چون مورد انتظار بودن خیلی واسه آدم ها مهمه ... همون طور که واسه من مهمه ... یعنی می تونم خودم رو با این نظم تطبیق بدم؟ نمی دونم...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد